kesäkuu 12, 2019 4 minuutin lukuaika

Lukion jälkeen valmistuin maskeeraajaksi ja usein maskeerauskouluun kuuluvassa viiksien virkkaus ja peruukkisolminta kursseilla usein mietin, että aihe ei tule koskaan liittymään mitenkään elämääni, kurssit tuntuivat samalta kuin yläasteella pakkoruotsi. Haaveilin maskeeraaja urasta enkä olisi koskaan uskonut mitä tulenkaan tekemän isona työkseni. Maskeerauskoulun jälkeen valmistuin kosmetologiksi. Opiskelun ohella tein myynti- ja asiakaspalvelutöitä suuressa vähittäiskauppaketjussa, se veikin sydämeni ja sille tielle jäin pitkäksi aikaa. Kokoaikaisesti olen ollut yrittäjänä nyt 2 vuotta ja päivääkään en ole katunut yrittäjäksi ryhtymistä. Ihanathiukset-työssä voin yhdistää kaikkea työuralla oppimaani, sekä aikaisemman koulutukseni että koko aikuisikäni työelämän kokemuksen hyvästä asiakaspalvelusta.

Olen ollut töissä kaupan alalla koko aikuisikäni. Kaupankäynti ja asiakaspalvelu on ollut aina minusta kiehtovaa, kuitenkin vasta perustettuani oman yrityksen, todella ymmärsin kaupankäynnissä todella olevan kyse oikeastaan kokonaan yksityiskohdista ja asiakaskohtaamisista. Ilman hyvää asiakaspalvelua ei ole myyntiä. Hyvä asiakaspalvelu on yritykseni perusarvo. Asiakkaiden tyytyväisyys on se syy, miksi teen tätä työtä. Aina ei syystä tai toisesta asiakas ole tyytyväinen, mutta teen aina parhaani, että löytäisimme ratkaisun. Teen tätä työtä täydestä sydämestäni ja olen onnellinen, että auttamalla muita saan tehdä rakastamaani työtä ja työllistää sillä itseni.

Ihanathiukset on nyt toiminut melkein kuusi vuotta. Ensimmäiset 2 vuotta toimin pelkästään verkkokauppana ja sen jälkeen verkkokaupan lisäksi on toiminut myös myymälä. Nyt uusin haaveeni on toteutumassa, kun kesän aikana muutamme uusiin tiloihin. Uudet tilat ovat samassa liikekeskuksessa Kirkkonummella Masalassa. Uudet tilat ovat noin 50m2 kokoiset ja se mahdollistaa jatkossa peruukkivalikoiman laajemman esillepanon tuotteille, kampaamotilan ja myös asiakasiltojen järjestämisen. (kutsuja jaossa kesän lopussa!)

Joskus peruukin ostoon vaikuttaa monet tunteet, varsinkin jos hiustenlähtö on uusi asia. Myymälässä saa toki itkeä tirauttaakin, mutta tavoitteenani kuitenkin on saada asiakkaalle tilausta tehdessä toivoa ja iloa siitä, että hän todellakin voi saada aina toivomansa ihanat hiukset. Nehän voi olla jopa paremmat kuin alkuperäiset! Myymälään voi hyvin ottaa mukaan makutuomarin; ystävän, kumppanin, miehen tai lapsen.

Ja mikä parasta: nyt ihanilla hiuksilla on oma upea soittolista, joka on kuunneltavissa spotifyssa. Se soi aina myymälässä ja myös aina voit pyytää omaa lempimusiikkia soitettavaksi myymälässä, kun tulet käymään.

Vinkki: Varaa aika peruukkikonsultaatioon ja ota mukaan ystäväsi tai rakkaasi. Yhdessä shoppailu on entistä hauskempaa!

Have a good hair day – everyday!

Johanna 

 

After high school, I graduated as a make-up artist. Often in school I was wondering while taking wig making lessons that knotting will never be connected to my life in any way. It felt as Swedish lessons in primary school. I dreamed about becoming a make-up artist and would never have imagined that I would end up working with hair. After school, I graduated as a cosmetologist. During my studies, I worked in sales and customer service at a large retail chain, liked it and for a  long while stayed on that path. But, life sometimes has other plans. I´ve been a full-time entrepreneur now for two years and wouldn´t change a one single day. I can now combine everything that I learned in my career, both my previous education and my sales and customer service knowledge.

I´ve worked in retail my entire adult life. Selling and customer service have always fascinated me. But after I set up my own business, I really understood that retail is all about details and relationships. There are no sales without good customer service. And that’s a core value of my company. My customers’ happiness is the whole reason why I’m here. I’ll always try to accommodate most requests, and in return it gives me great pleasure to see them return year after year. For one reason or another, if customer is not satisfied, I´ll always do my best to find a solution. I´m doing this work with all my heart and I´m happy that I can do what I love by helping others and make a living too.

Ihanathiukset is now nearly six years old. For the first two years it was purely an e-commerce shop and for the remaining years a combined store and web shop. Now my newest dream will come true: ihanathiukset will move to a new premise during this summer. The new location is in the same business center in Masala, Kirkkonummi. It’s approximately 50m2 and allows for a wider display of product, salon and trunk shows (stay tuned for your invite!) all in one.

Sometimes, wig shopping can be an emotional process, especially if hair loss is a new thing. You may even cry in the store, but´s that totally ok. My goal, however, is to spark feelings of hope and joy - that you really can get lovely hair, just the way you like. It may even be better that the original! You can visit ihanathiukset shop with your “hair adviser”, friend, companion, man or child.

Best yet, Ihanathiukset has its own wonderful playlist that can be heard in Spotify. You can always hear it in-store, but feel free to ask for your own music to play when you visit.

Tip: Book a time to a wig consultation and take you friend or loved one with you. Shopping together is more fun!

Have a good hair day – everyday!

Johanna


Jätä kommentti!

Kirjoitukset julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Tilaa uutiskirje